torsdag 23 november 2017

Squashpaj

Inlägget flyttat till Ätliga trädgården

15 kommentarer:

  1. Låter gott!
    Tack för receptet.//Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. De där stora squashen är perfekta i olika maträtter! Tyvärr gick inte squashen så bra här i år, men får väl satsa på nästa säsong...;)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Det där lät gott! Squashen blev inte bra här heller i år. Men det brukar inte hindra mig från att så igen. Det är alltid bra med fler recept.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Låter hur gott som helst, vegetarisk paj med fetaost. Mums!
    Nu har jag ju ingen egen squash... men det är ju lätt ordnat i närmsta butik :)

    Fin helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jag älskar paj och även squash, så det måste jag prova.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar allt som kommer från vår trädgård, förutom squash som aldrig fallit mig riktigt på läppen. Därför odlar vi inte den längre. Det hindrar dock inte att din paj ser helläcker ut. Jag tar tacksamt emot receptet och ber D byta ut squashen mot nåt annat.

    SvaraRadera
  7. Säkert gott men har ingen egen squash och om jag köper får jag mest äta den själv.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Squashpaj är jättegott, det låter säkert tokigt för de som aldrig provat men så är det! Jag använder ett annat recept:
    http://dubbelhakorna.blogspot.se/2010/08/svammar-squashplantorna-over.html

    SvaraRadera
  9. Vad mumsigt det låter! Vilka fina squash och så bra att ha sparat så det räcker till julpajen🤗
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  10. Tack för tips, det behövs. Har svårt att få till bra maträtter med squash. det gäller både stora och små.
    //Helene

    SvaraRadera
  11. Så lyxigt! Vet inte vad som hände med min squash i år. Jag gav bort en planta av favoritsorten eftersom jag hade två. Den gav massor. Den jag behåll vägrade växa. Tror aldrig att det har hänt med squash tidigare. Fast jag har en liten squash kvar av en annan sort - en vit tefatssquash. Jag har dock svårt att äta upp den eftersom jag tycker att de är så fina:D

    SvaraRadera
  12. Ser verkligen väldigt gott ut!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Jag river mina "monster" med skal och allt, men utan kärnorna, fryser in och har i matbrödet under vintern. Gôtt!
    /EL

    SvaraRadera