söndag 18 december 2016

Bygge av varmbänk

Inlägget flyttat till Ätliga trädgården

18 kommentarer:

  1. Jag är säker på att det kommer att funka utmärkt. Jag tror att jag sett på TV från Danmark där bonden Frank har en sådan varmbänk mot sitt växthus. Ja, ja ibland får man göra om saker men det är ju bara finlir som ska justeras. Grovarbetet är ju det viktigaste och det har du ju fått till hur bra som helst. Ha en fin fjärde advent och snart är det februari och du kan sätta igång. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken bra lösning, skall bli trevligt att följa fortsättningen. Att måla på betong är ett mysterium, ibland lyckas det hur bra som helst, och ibland flagnar färgen med engång.
    Ha en fin fjärde advent/ Marika

    SvaraRadera
  3. Kommer säkerligen att bli toppen! Snyggt ser det ut. Målningen fixar ni i ett nafs så småningom.
    Ha en trevlig fjärde advent!

    SvaraRadera
  4. Så häftigt med en varmbänk. Spännande att se hur du får det att växa där sedan, ha en fin advent. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Ser otroligt fint ut, så bra att kunna använda växthuset även utanför :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Smart av er att fixa en varmbänk intill växthuset. Det blir spännande att följa när du sätter igång.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Odla i februari! Ska bli spännande och se vad det blir.
    Vi planerar också för växthus och valet står mellan skjutdörrar eller varmbänk mot sydväst. Kanske dina erfarenheter av din varmbänk kan hjälpa oss att välja :)

    Ha det gott!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  8. Spännande projekt det där. Snyggt att "bygga ihop" med växthuset också. Det ser verkligen engelskt ut. Hästskit tänkte jag ta hem ett lass framåt våren. Har en kollega som bor ganska nära mig som gärna ger bort sin välbrunna hästgödsel. Förträffligt!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  9. Jättefint och praktiskt. Snyggt och lagom stort projekt också. Tack för att du inspirerar. Det är mycket att tänka på även i små projekt. Till exempel att ventilen ovanför behöver utrymme.
    //Helene

    SvaraRadera
  10. Bra att utnyttja växthusets mur till varmbänken. Ni är så duktiga och noggranna. Så långt som till varmbänk har jag inte kommit än men jag har mina planer.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Fint både drivhus og varmbenker, veldig praktisk å ha.
    Ha en fin dag, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvaraRadera
  12. Oj, vad ni jobbar på! Kanske skönt med lite julledigt och lite vila nu.
    Ni är otroligt duktiga på det här med odling!
    Ha en fin julvecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  13. For en super løsning det blir. Imponert over prosjektene dine. Det blir stadig mer spennende saker i hagen din. Inspirerende til tusen!
    Riktig god jul.
    Hilsen Jannicke

    SvaraRadera
  14. Fantastiskt fint växthus och varmbänk som garanterat kommer fungera perfekt! Så fint.....
    KRAM och GOD JUL
    Susie

    SvaraRadera
  15. Perfekt plats för varmbänk! Väldigt snyggt blir det också. Hoppas du visar hur du bygger upp varmbäddarna efter alla konstens regler.
    Den där lilla grävaren är jag väldigt avundsjuk på!
    Passar på att önska er en riktigt god jul!
    Kram till er båda från oss.
    Laila

    SvaraRadera
  16. Halloj från Uganda! Det där ska jag komma ihåg om jag bygger orangerie/växthus av car-porten på Evatorp. Kram

    SvaraRadera
  17. Ni kan eran 'sak' det är ett som är säkert, ni testar på många projekt men jag fattar att ni inte bara hoppar på ett jobb utan att veta vad ni gör.
    Jag tror också att det kommer bli perfekt med den varmbänken.
    En fin julklapp blev det till er båda.
    Ha en fin julvecka/ Eva

    SvaraRadera
  18. Läser med spänning! Jag vill odla både ätligt och rara lökväxter under glas. Pappa har plockat upp grävmaskinen där vi röjt och han ska få provgräva även där jag tänkt växthus. Han vet bara inte om det ännu :)

    Önskar dig och de dina en riktigt God Jul! Kram, Carina

    SvaraRadera